miercuri, aprilie 28

Ce bunuri iti ia banca dacă nu ți-ai plătit creditul? Nimic, dacă se ajunge la mediere.

Ce bunuri iti ia banca daca nu ti-ai platit creditul | Infolegal.ro.
Daca o persoana are restante la plata unui credit, banca are dreptul de a initia procedura de executare silita pentru a recupera suma datorata de rauplatnic, dupa care scoate bunul la licitatie. În plus, pe lânga bunurile aduse în garantie, banca mai poate executa venituri de orice natura, dar si bunuri aduse în garantie fata de alti creditori, în limita prevazuta de lege.
De asemenea, banca poate pune poprire pe salarii, pensii, dar si pe alte venituri care asigura traiul rauplatnicului, dar nu mai mult de o jumatate din venitul lunar în cazul în care exista mai multi creditori si nu mai mult de o treime în cazul în care banca este singurul creditor.
În categoria ce nu poate executa banca se numara bunurile de uz personal sau casnic care constituie strictul necesar pentru datornic si familia acestuia, obiectele de cult religios, daca nu sunt mai multe de acelasi fel, si alimentele necesare pentru doua luni familiei debitorului. În cazul în care cel care datoreaza bani bancii se ocupa de agricultura, banca nu va executa alimentele de care are nevoie pentru existenta pâna la noua recolta, precum si animalele, furajele, combustibilul sau ajutoarele pentru incapacitate de munca necesare obtinerii unei noi recolte.
Sursa: Cotidianul
Totusi, daca se va recurge la mediere, exista posibilitatea reesalonarii creditului, acordarii anumitor facilitati, astfel incat sa nu se ajunga la executare silita.
Medierea este posibila chiar si dupa declansarea procedurii de executare.
Vom aborda acest subiect mai pe larg, in articolele viitoare.
Pana atunci, va invitam sa vedeti si alte puncte de vedere privitoare la posibilitatea recurgerii la mediere in faza executarii silite, urmand acest link: Medierea în faza executării silite/ Forum - Mediere si mediatori

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Puteți solicita informații sau vă puteți programa pentru o primă ședință de informare.
În cel mai scurt timp posibil vă vom răspunde.
În acest sens, vă rugăm să ne furnizați următoarele date:
1. Nume, prenume
2. Telefon – pentru a fi contactat in vederea programării
3. Tip de litigiu/ conflict
4. În ce parte a zilei puteți fi programat/ă.