vineri, februarie 21

Medierea și mediatorul, un sprijin pentru practicianul în insolvență

În 20 Februarie 2014, doamna Fănuța Lișman a participat, în calitate de invitat, la Conferința „Codul Insolvenței” organizată de Ziarul Bursa, alaturi de invitati de seama, specialisti din rândul practicienilor în insolvență și din mediul de afaceri, alături de reprezentanți ai Ministerului Justiției și Parlamentului. 



In cadrul Conferinței, medieera a fost prezentată dintr-o altă perspectivă, dna Fănuța Lișman zugrăvind medierea ca o negociere facilitată de un terț neutru, de încredere, care poate fi un real sprijin pentru practicianul în insolvență, în diferite etape ale procedurii de insolvență. 

Totodata, medierea a fost prezentata ca o posibilă măsură de prevenire a insolvenței, atunci când este posibil să fie identificate simptomele care să alerteze un manager diligent. Din dezbateri a reieșit că o astfel de prevenire este dificil de aplicat în anumite cazuri, insolvența fiind o stare de fapt care uneori se instalează inopinant. 

Potrivit opiniei dlui Piperea, parafrazandu-l, un manager trebuie sa supravegheze atent panoul său de control si, atunci cand se aprinde becul de culoare galbenă, el trebuie să ia măsuri imediat și să nu aștepte aprinderea becului rosu de insolvență. Contrar acestei opinii, dl Târnoveanu de la ZRP Insolvency a vorbit despre dificultățile de identificare prealabilă a insolvenței, aceasta fiind o stare de fapt care se poate instala în mod neprevăzut, potrivit exemplelor prezentate. 


Pe fondul numeroaselor dificultăți identificate, fie generate de imperfectiunile reglementărilor propuse de ”Noul” Cod al Insolvenței, fie de formalismul necesar acestor proceduri, argumente consistente în acceptarea unei proceduri mai puțin flexibile, dna Lisman a ținut să prezinte medierea și mediatorul într-o altă lumină decât cea de până acum, ca potențial membru al echipei de practicieni implicați în procedura de insolvență, mediatorul contribuind astfel la creșterea ratei de succes a procedurii, implicit la îmbunătățirea mediului de afaceri românesc, câtă vreme nu se așteaptă ca medierea să fie un panaceu universal. 

Vom reveni cu detalii. De asemenea, in zilele urmatoare vom prezenta un articol ce a fost pus în mapele celor aproximativ 200 de participanți la confernță. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Puteți solicita informații sau vă puteți programa pentru o primă ședință de informare.
În cel mai scurt timp posibil vă vom răspunde.
În acest sens, vă rugăm să ne furnizați următoarele date:
1. Nume, prenume
2. Telefon – pentru a fi contactat in vederea programării
3. Tip de litigiu/ conflict
4. În ce parte a zilei puteți fi programat/ă.